DIAGON ALLEY HERE I COME

diagongränden i Harry Potter

Jag åker upp til Stockholm om några helger. Där ska jag och Ron (Hannah) åka Hogwartsexpressen från perrong nio och tre kvart (Fruhemsplan) till gamla stan och låtsas att vi är i Diagongränden, om man tänker efter väldigt väldigt länge så är Storkyrkan lite lik Gringotts. Jag har beställt hem en jättefin smaragdgrön häxhatt från Ebay som jag ska ha med mej, och Ron har en liten dvärghamster som vi ska ha i Rons skjortficka, precis som den riktige Ron Weasley gjorde med Scabbers. Hoppas att det kommer någon riktigt tjock gubbe som  liknar Goyle som Scabbers (Rons hamster) kan bita i fingret. Vi ska gå på Skansen också, men jag och Ron föredrar att kalla det Eyelops ugglemarknad. Här finns också det magiska menageriet, det var här Ron (Hannah) blev attackerad av en tjock ful hjulbent galen fet röd gul äcklig katt a.k.a Krumben som Hermione Granger (Ellinor) sedan köpte. Viktigaste uppgiften jag har att utföra dock är framför allt att leta reda på Flourish and Blotts, mitt gamla exemplar av avancerad trolldrycksframställning av Libalius Borage är nött och luggslitet, och sida 52 ser det snarare ut som om något spytt på. Jag säger bara röven i kistan!!, och nu är det dags för mig att återvända till min 3 decimeter långa uppsats om månstenar (den ska vara inlämnad till Snoppis mao Snape på torsdag)

VID ALLA GALOPPERANDE HÄSTAR




...och jag är Jan Bananberg

Kommentarer
Postat av: YooishiiBoy

hoho, den var bra!

visst, lördag blir bra! :) vi hörs av då OK?

Det är lugnt, jag förstår! <3

2009-05-15 @ 21:48:32
Postat av: ✿ N a t a l i e N i l s s o n

Härligt! :D

2009-05-15 @ 21:56:23
URL: http://natalienilssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0