En mulen lördag med älgkorvar överallt.

Gäääääääsp.
Fy fasen för att tälta. Hagrid dök aldrig upp igår, vilken diss.

Idag är vädret mulet, det har regnat på mig hela natten, eller på tälter rättare sagt, och älgarna tröttnade visst aldrig på springa omkring här utanför.

Jag vågade inte öppna tältöppningen förens för en liten stund sedan när en ljusstrimma letat sig in mellan allt regn och risiga tallar. Kan ni föreställa er synen? Det låg älkkorvar över allt. Och då menar jag inte såna där älgkorvar med krydda som man kan köpa på ICA, utan nypressade, väldoftande, en aning kletiga älgkorvar i äkta skepnad. Oh, herre gud, jag måste nog bygga en bro om jag ska ta mig ut ur den här skogen för annars kanske jag sugs ner i älkorvsträsket. Läskigt.

Tur att jag har bloggen, min laptop och ett trådlöst bredband med mig. Hela natten har jag kikat in på olika hemsidor med Harry Potter tema. Tack Harry, min räddare i nöden.

Orginalet

Så här borde varningsskyltarna se ut där jag är. Älgbajs alltså.


Om jag ändå kunde lära mig att omvandla älkorvar till älgkorvar.
Hmm... jag måste försöka komma ihåg omvandlings formeln... Attans att jag har glömt den, jag är ju så hungrig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0